cedega install ordner

Alles rund um die Systemverwaltung, die Administration und Konfiguration Eures Linuxsystems

Moderator: Moderatoren

Antworten
lichtelf
Member
Member

cedega install ordner

Beitrag von lichtelf » 27. Nov 2005, 18:16

moin,
da es ja anscheinend nich anders geht hab ich mir dann mal cedega zugelegt um noch einen schritt weiter weg von windows zu kommen...

...soweit so gut....nur wie kann ich ein spiel auf einer andren partition installieren? kann momentan nur auf meiner linux home partition und auch eigentlich nur home-verzeichnis was installieren...auf meine eigens für spiele angelegte partition (die is erreichbar über /windows/D/ bzw eingehängt als /dev/sda5) kann ich mit cedega gar nich zugreifen...muss ich das ganze dann immer als root ausführen oder bin ich nur zu blöd...hab das how-to auch schon durchsucht aber irgendwie nix dazu gefunden....

mfg lichti

Werbung:
Grothesk
Ultimate Guru
Ultimate Guru

Beitrag von Grothesk » 27. Nov 2005, 18:21

Sharing Games Between Users

IMPORTANT: Please read the warning below, as well as rereading the Cedega EULA before proceeding!

To make your games directory usable by more than one user, we recommend using the following steps. (If you haven't already run Cedega for the first time, please do so and then come back.)

Following the instructions included with your Linux distribution, create a user group that will have access to the shared Cedega install. In our example, we'll use gamefriends. If your distribution's group management utility doesn't automatically create a home directory, then you will have to do so manually: (You'll need to be root for these instructions.)

#mkdir /home/gamefriends

Move your .cedega and .cedegarc files from your home directory to their new, shared location:

#mv .cedega /home/gamefriends

#mv .cedegarc /home/gamefriends

Then set their permissions so that the other users on your system have access to it:

#chgrp -R gamefriends /home/gamefriends/

#chmod -R g+xrw /home/gamefriends/

The last step is to symbolically link the files back to each user's home directory. Execute the following commands as each user who have accessthis:

>ln -s /home/gamefriends/.cedega ~/.cedega

>ln -s /home/gamefriends/.cedegarc ~/.cedegarc

WARNING: Please make sure that you are EXTREMELY CAREFUL about restricting permissions with this setup to ONLY those users you trust. The .cedegarc file you will be sharing CONTAINS YOUR PASSWORD, and by exposing it in this manner, you are allowing others the capability to use your password. While your password is not stored in plaintext in the .cedegarc file, this is still a SECURITY RISK! TransGaming assumes NO LIABILITY in the event that your account is tampered with or stolen in this manner, and if someone leaks your account details on the Internet, YOU WILL BE HELD RESPONSIBLE!
Wenn du das etwas zurechtbiegst dürfte das genau dein Problem lösen.
"Die Rechtschreibung ist Freeware, du darfst sie kostenlos nutzen. Allerdings ist sie nicht OpenSource, d.h. du sollst sie nicht verändern oder in veränderter Form veröffentlichen."

lichtelf
Member
Member

Beitrag von lichtelf » 27. Nov 2005, 18:42

hmm...dann müsste ich nur das home-verzeichnis auf die andere platte verschieben quasi...*g*....mal gucken...das dürfte zu schaffen sein...thx...

Antworten